Naturalne sposoby na wzmocnienie odporności

Za oknem coraz zimniej a ja już marzę o tym, by wygrzewać się na słońcu. Na razie jednak marzenia trzeba odstawić na bok i zastanowić się, jak przygotować organizm na zimę. Sposobów na wzmocnienie odporności jest wiele. Jakie działają w waszym przypadku?

Kiedy odporność organizmu jest osłabiona, wystarczy zwykłe przeziębienie, by na kilka dni wyłączyć nas z życia. Jak mu zapobiec?

Styl życia

Okazuje się, że najlepszą metodą jest prowadzenie zdrowego trybu życia. Jedz zdrowo, pamiętaj o aktywności fizycznej. Uprawiaj sport. Moim zdaniem najlepiej sprawdza się tutaj basen. Jeśli jednak nie potrafisz lub nie lubisz pływać, poszukaj dla siebie innej aktywności. Może ruch na świeżym powietrzu? Łyżwy, a może narty? Możliwości jest wiele.

Czas na sen

Nie od dziś wiadomo, że wyspany i zregenerowany organizm radzi sobie znacznie lepiej. Dlatego tak ważne jest, by zapewnić sobie odpowiednio długą, codzienną dawkę snu. Wtedy łatwiej pokonasz nie tylko wirusy i bakterie, ale również trudy dnia codziennego.

Regularne posiłki

Komuż z nas nie zdarzyło się kiedyś wyjść z domu bez śniadania? Pierwszy posiłek w ciągu dnia, choć często bagatelizowany i pomijany jest najważniejszym. Zdrowe i pożywne śniadanie zapewni energię na cały dzień, a odpowiednio odżywione komórki odpornościowe będą mieć siłę na podjęcie walki z atakującymi organizm drobnoustrojami. Dlatego odstaw słodkie, niezdrowe przekąski i zamiast nich koniecznie spożywaj 5 zdrowych posiłków w ciągu dnia. Nie zapomnij wśród nich o śniadaniu.

Czas na relaks

Zestresowany i przemęczony organizm często podupada na zdrowiu. Dlatego tak istotny jest relaks. Odpowiednio zaplanowany pomoże uspokoić skołatane nerwy i wspomoże siły obronne organizmu. Sposób odpoczynku zależeć będzie od indywidualnych preferencji każdego z nas. Dla jednych będzie to spotkanie ze znajomymi, dla innych aktywność fizyczna, a dla jeszcze innych ulubiony serial lub odprężająca kąpiel. Jeśli zdecydujesz się na tę ostatnią opcję, do wody możesz dodać olejek lawendowy lub sól do kąpieli.

Hartowanie organizmu

To jeden z najlepszych sposobów na wzmocnienie odporności organizmu. Dzięki przyzwyczajeniu ciała do zmian temperatur organizmowi łatwiej jest stawić czoła otaczającym go z zewnątrz zarazkom. Hartowanie ciała poprzez naprzemienny ciepły i zimny prysznic pobudza naczynia krwionośne, które stają się mniej wrażliwe na chłód i przestają się kurczyć pod jego wpływem. Dzięki temu komórki odpornościowe łatwiej przemieszczają się w takich żyłach i szybciej reagują na rozwijającą się infekcję.

Odpowiednia odzież

W chłodne dni ubieraj się ciepło, w letnie – lekko. Odzież zawsze powinna zostać dostosowana do pogody. Niewłaściwe będzie zarówno wychłodzenie organizmu, jak i jego przegrzanie.

Naturalne antybiotyki

Pamiętaj o włączeniu do diety naturalnych antybiotyków, które pomagają chronić organizm przed zachorowaniem. Do posiłków dodawaj miód, czosnek i cebulę, a do herbaty cytrynę lub imbir.

Poprzez zdrowy tryb życia i dostarczanie organizmowi niezbędnych składników odżywczych, możemy uchronić się przed infekcjami. Warto pamiętać o tych metodach i stosować je na co dzień, a efekty z pewnością będą zadowalające.

Ocena

1 Comment

  1. Dorota

    Grudzień 12, 2017 at 6:38 pm

    Mój mąż bardzo rzadko się przeziębia, ale nie odważyłabym się powiedzieć, że to efekt zdrowego trybu życia lub wzmacniania odporności poprzez przestrzeganie jakichś zasad . No może codzienne picie rozpuszczonego w wodzie lub herbacie miodu. Nawet jeśli złapie Go katar, bardzo szybko bez powikłań mija. U mnie jest odwrotnie. Pewnie, że warto zapobiegać i bronić się przed przeziębieniem sposobami naturalnymi. Antybiotyki to ostateczność:)

Leave a Reply

CommentLuv badge